Trampki Converse
2019-07-17

Wiele osób ma co najmniej jedną parę butów Converse w swoich szafach - to podstawa stylizacji, którą można połączyć z większością strojów. Converse to jedna z najbardziej znanych marek obuwniczych w USA, jeśli nie na świecie. Rzućmy okiem na historię tego popularnego brandu.
Zaczynając jako prosta firma produkująca gumowe obuwie i stopniowo budująca swój wizerunek, stała się jedną z największych marek na świecie. Converse stworzył natychmiast rozpoznawalną estetykę, którą tysiące marek próbowało skopiować, ale jak mówi powiedzenie - nie można pokonać oryginału. Czytaj dalej, aby poznać stworzenie, rozwój, upadek i ponowne powstanie jednego z najbardziej kultowych butów w historii.


1908- 1920
Converse rozpoczął działalność w 1908 r. jako firma produkująca obuwie gumowe, specjalizująca się w kaloszach (obuwie na bazie gumy). Firma nosiła nazwę „Converse Rubber Shoe Company”, stworzona przez Marquis Mills. Wkrótce potem konstruktorzy obuwia w tej firmie zaadaptowali i zaczęli używać swoich gum do robienia trampek, które wszyscy poznaliśmy i pokochaliśmy. Jednak ich pierwszą kolorystyką był naturalny brązowy wysoki but Converse z czarną podeszwą.
Do 1910 roku Converse ciągle się rozwijał, jednak dopiero w 1915 roku buty sportowe, które poznaliśmy i kochamy, znalazły się w produkcji. Sprzedaż butów była wtedy dość powolna, a trampek nie uważano za odzież rekreacyjną. Styl butów płóciennych był wybierany przez większość sportowców, i przez jakiś czas taki trend utrzymywał się.
W 1920 roku działacze firmy przemianowali logo na buty do koszykówki Converse „All-Star”. Nazwa ta przyjęła się i szybko nastąpiła współpraca firmy z koszykarzem Charlesem „Chuckiem” Taylorem. To skierowało produkty Converse na zupełnie nowe pole gry i grupę odbiorców.


1920 – 2000
Chociaż Converse All Star był w produkcji od 1917 roku, brakowało mu siły przebicia. Kiedy koszykarz, gracz Akron Firestones, Charles 'Chuck' Taylor wszedł do sklepu Converse narzekając na ból stóp, zaproponowano mu pracę jako ambasador marki. Takie były początki kultowej serii.
W 1932 roku, jako sposób docenienia i uznania jego ciężkiej pracy, wydrukowano nazwisko Taylora na bucie na wysokości kostki, tworząc początki loga Converse. Tak powstało obuwie sygnowane nazwiskiem Chucka Taylora, które na zawsze zagościło w przemyśle obuwniczym. W 1936 r. biały wysoki trampek Chuck Taylor został zaprojektowany na Igrzyska Olimpijskie, a na podeszwie wprowadzono czerwone i niebieskie paski. Ten styl był tak popularny, że utkwił w projekcie na długo.
W ciągu następnych lat działacze firmy podjęli liczne transakcje sponsorskie i licencyjne, które utrwaliły popularność marki wśród gwiazd sportu i ogółu społeczeństwa. Do 1957 roku Converse posiadał 80% udziałów w całej branży sneakersów.

2000 – do teraz
Konkurencja jednak nie spała. Nike od dawna rywalizował z Converse. Po śmierci Chucka Taylora w 1968 roku firma przeszła przez różne prawa własności i sposoby zarządzania. Seria niefortunnych wydarzeń skumulowała się w ciężkich czasach dla firmy. Doprowadziło to w efekcie w 2001 r. do wniosku o upadłość. W tym miejscu wkroczył Nike i kupił markę, podnosząc ją i pomagając jej odzyskać to, co straciła oraz osiągnąć dzisiejszy poziom rozwoju.
Kiedy Nike kupiło Converse, marka znów zaczęła dynamicznie prosperować. Nie udało się jednak utrzymać wiodącej roli w segmencie butów do koszykówki. Z biegiem czasu marka zaczęła opracowywać wiele różnych rodzajów obuwia, które nie były już przeznaczone wyłącznie do gry w kosza. W końcu stały się synonimem stylu ulicy i codziennego życia na całym świecie. Czy wiecie, że para użytych w czasie gry przez Michaela Jordana butów Converse została sprzedana za 190 373 USD ? To pokazuje zakres wzrostu i popularności brandu.
Buty Converse mogą być noszone w dowolnym miejscu i czasie. Nowe kolekcje są adresowane nie tylko do sportowców, ale również dla mieszkańców miast czy bywalców klubów. Converse ma teraz nieograniczony potencjał, aby trafić do szerokiej grupy odbiorców.

Współpraca Converse z innymi firmami
Z racji tego, że Converse są gigantami obuwniczymi, każdy chce mieć ich trochę dla siebie. Converse zawsze był otwarty na współpracę z marką, która dociera do różnych klientów i daje swoim wiernym fanom szansę na zdobycie limitowanych edycji ich klasycznych modeli obuwia. Jednym z takich projektów były wspomniane już buty Michaela Jordana x Converse, a także kolaboracje z większymi markami, takimi jak Comme Des Garçons. Współpraca Commes des Garcon z Converse dała efekt w postaci czarno-białych kombinacji wysokich i niskich butów z połową czerwonego serca na boku cholewki. Współpraca J.w Andersona z Converse jest kolejną dużą kolaboracją, która odwołuje się do klasycznej sylwetki butów z serii Chucka Taylora.
Converse odegrał również dużą rolę w przemyśle muzycznym. Godnym uwagi dziełem Converse zastosowanym szeroko w muzyce są buty The Ramones Converse, wykorzystane przez scenę punkową, a także jej rzesze fanów. Muzycy współpracowali również z marką obuwia, aby tworzyć style limitowanej edycji, takie jak zabawne graficznie Gorillaz Converse w 2012 roku.
Zawsze interesujące jest poznanie historii jednej z Twoich ulubionych marek - szczególnie tak kultowej jak Converse. Następnym razem, gdy weźmiecie parę butów Converse, będziecie mieć świadomość historii, jaka stoi za Waszymi tenisówkami. Zastanawiacie się, jak nosić buty Converse? Możecie dopasować parę trampek Converse do każdego stroju. Tworzą szeroki wybór stylów i kolorów, co oznacza, że nigdy nie zmęczycie się tworzeniem spersonalizowanej stylizacji na różne okazje. Sprawdź naszą ofertę obuwia od Converse już teraz !

