Darmowa dostawa od 50,00 zł

Japonki Havaianas

2019-08-19
Japonki Havaianas
Pozycją obowiązkową tego lata niewątpliwie są japonki brazylijskiej marki Havaianas. Zastanawiacie się, co w nich takiego niezwykłego? Przede wszystkim klapki produkowane są od ponad 50 lat, co jest gwarancją wysokiej jakości. Marka nowe kształty, dobór kolorów i wykonanie w nowych technologiach planuje z pięcioletnim wyprzedzeniem. Jednak wisienką na torcie jest fakt, że są upominkiem rozdawanym podczas wręczania statuetki Oskara. Wystarczająco Was przekonaliśmy ? Zachęcamy do przeczytania całego wpisu dotyczącego fenomenu tej marki.



Klapki Havainas to jedne z najprostszych butów na świecie: kawałek plastiku z prymitywnym paskiem między palcami przytrzymującym podeszwę. Jednak ta brazylijska marka wzniosła skromny flip-flop na nowy poziom. Firma sprzedaje około 200 milionów par obuwia rocznie we własnych sklepach oraz we współpracy z innymi. Pomysłowość twórców nowych modeli japonek nie zna granic. Znajdziemy wśród nich wszystkie kolory i style, od pasków, przez błyszczące ozdoby, po barwy ulubionej drużyny piłkarskiej.



Kolorowe gumowe buty Havaianas stały się synonimem Brazylii. Wielu nosi na pasku małą brazylijską flagę. „Havaianas ucieleśnia zabawny, żywy i spontaniczny styl życia Brazylii”, twierdzi konto firmowe marki na Twitterze. I właśnie ta silna tożsamość pomogła jej utrzymać się na tle innych tanich wersji łatwego do odtworzenia produktu.



Marka przeszła dużą metamorfozę od początku lat 60. XX wieku jako czysto funkcjonalne obuwie klasy robotniczej. W tamtym okresie były wykonane tylko w jednym niebiesko-białym wzorze, noszonym przez pracowników w całym kraju i sprzedawanym przez objazdowych sprzedawców z tyłu samochodów dostawczych.

Firma utrzymuje, że pierwsza odmiana miała miejsce przypadkowo w 1969 r., kiedy jedna partia okazała się zielona i stała się niespodziewanym hitem. I to, według lokalnych ekspertów, jest sekretem ich sukcesu: wzięli prosty projekt i rozpoczęli eksperymenty.

Wszystko zaczęło zmieniać się dynamicznie w latach 90., według Daniela Gallasa, korespondenta biznesowego BBC w Ameryce Południowej z siedzibą w Sao Paulo.  

„Firma stworzyła różne prototypy, zaakceptowała partnerstwa związane z brandingiem. Po kilku poprawkach produkt o wartości 10 reali [2 £, 3 $] mógłby zostać sprzedany za dziesięć razy tyle” - mówi.

„Biedniejsi Brazylijczycy nadal mogli kupować stare modele; bogaci mogli sobie pozwolić na nowe, fantazyjne wzory. To był punkt zwrotny w firmie - produkt stał się międzynarodowym hitem i zwielokrotnił przychody”.

Eduardo Alves, pisarz z Rio de Janeiro, nazywa to „jednym z najbardziej niezwykłych przeobrażeń w historii mody. Po prostu nagle stały się modne.”



„Kiedy byłem dzieckiem, było odwrotnie” - powiedział mi kiedyś brazylijski przyjaciel, który dorastał pod koniec lat 80. XX wieku w Brazylii. „Byłem zawstydzony, gdy moja mama przyniosła nam wszystkie pary z domu do szkoły. Czuli się tak beznadziejnie”.

W tamtych czasach były tak powszechne, że brazylijski rząd umieścił je na liście podstawowych produktów, obok różnych artykułów spożywczych, próbując kontrolować inflację.

Obecnie marka ciągle się rozwija i tworzy coraz to nowe wzory japonek, klapek czy espadryli. Powstały nawet pierwsze pilotażowe kolekcje odzieżowe oraz okularów przeciwsłonecznych.


Polecane

Japonki Havaianas Slim 4000030-0209

Japonki Havaianas Slim 4000030-0209

47,60 zł brutto/1szt.47.60 pkt.Najniższa cena produktu w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki 47,60 zł/1szt.Cena regularna 119,00 zł brutto/1szt.
Japonki Havaianas Slim 4000030-1424

Japonki Havaianas Slim 4000030-1424

47,60 zł brutto/1szt.47.60 pkt.Najniższa cena produktu w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki 47,60 zł/1szt.Cena regularna 119,00 zł brutto/1szt.
Japonki Havaianas Slim Logo 4119787-0058

Japonki Havaianas Slim Logo 4119787-0058

119,00 zł brutto/1szt.119 pkt.
pixel